Zlatá horečka jménem Minecraft

16.01.2015 19:27

Ještě před pár měsíci jsem byl hnidopich, co nic nevěděl o Minecraft, člověk, co viděl jen obrázky a někdy infantilní videa, takový hlupák, co kritizoval tuto kostečkovou hru. Dnes, kdy už hraju asi 3 měsíce a mám pár stacků diamantů, zlata a moře železa a dokonce několik smaragdů, vím, že je to geniální hra. A bezpochyby i velice návyková. Je to neuvěřitelné, jak může být kubický systém zábavný a chytlavý. Je mi 35, myslím si o sobě, že jsem normální, ale přesto jsem svým způsobem také závislý na Minecraft.

Károvaný svět

Mám synovce, který na tom ulítá, a kterému jsem se tak trochu posmíval, co to hraje za ptákovinu. Ale přesto mě to zlákalo..ta jednoduchost a přitom široké spektrum možností, co lze tvořit, stavět i bořit, ve dne v noci. Díky Zdeňku, že jsi mě uvedl do toho károvaného Worldu.

Geniální hra

Tak jsem začal hrát. Velmi záhy mi to všechno došlo. Tak tohle je skutečně hra bez hranic, kterou můžou hrát lidé bez rozdílu věku, založená na osobní kreativitě. Můžete si postavit všechno, po určitém čase se z vás stanou rychlí stavitelé, naučíte se znát materiály, které se dají vytěžit z bohaté matičky země. A s těmito materiály se naučíte pracovat, poznáte jejich tvrdost, opracovatelnost, praktické využití.

Minecraft pro mladé geology

Není to skvělé? Aniž si to rodičové uvědomují, jejich dítka se při paření Minecraftu, tak nějak mimoděk, také učí základy složení zemské kůry, učí se to, že najít zlato či diamanty je těžké a že se většinou musí kutat z veliké hloubky. I když v Minecraft je to přece jenom trochu méně složité, stačí jen uchopit ten správný nástroj a pak už jen kopat a kopat.

Reálnost nechybí. Stejně jako ve skutečném světě, i v „dolárně“ nalézáte ty nejdůležitější a nejvzácnější nerosty či minerály v určitém poměru. Logicky jsou vzácnější diamanty, na zlato narazíte také spíše sporadicky. Odpovídají i hloubkové parametry.

Zažijete zlatou horečku

Když této skvělé hře v dobrém slova smyslu propadnete, může se vám stát, že zažijete onu slavnou „zlatou horečku“. Ne, nedělám si srandu, v určité fázi budete tak posedlí nalezením zlata, diamantů či dalších vzácností, že budete těžit a těžit, jako smyslů zbavení a najednou si uvědomíte, že vás bolí ruka, a že jste takto těžili dvě, tři, čtyři..hodiny v kuse. To je zlatá horečka v Minecraft.

Podzemí a světlo

Když smažíte tu pekelnou věc jménem „Dolování“ ,pohybujete se mezi dvěma světy. Tím temným a světlým. Světlo je na povrchu, tma a ponorková nemoc se sebou samým, číhají dole v dole. Kdo hraje Dolárnu, ví, o čem mluvím, pro toho, kdo zatím nezkusil musím říct, že v podzemí můžete strávit spoustu dní, tedy těch minecraftových, a když pak bledý a zbavený brnění i cti, přesto plný diamantů, zlata a takových těch kravinek, co najdete v tajuplných bednách, vystoupíte na povrch, jste král. A můžete začít stavět a tvořit a zase nějaký čas strávit na denním světle. Opálit tu syrovátku, kterou jste si přinesli z dolů.

Já Král

Já král svého panství, majitel jednoho nedobytného hradu, několika rezidencí, farem, plantáží a skvělého železničního systému, který toto vše spojuje, pravím:

Minecraft je nejlepší hra všech dob a pravděpodobně ještě dlouho bude. V geometrické jednoduchosti je prostě genialita.